We vinden het nieuws van elke dag belangrijk. U ook?

Meld u hier aan voor onze nieuwsbrief

Individualisering in cao voor vergroten inzetbaarheid

De beroepsbevolking krimpt en we gaan langer doorwerken.Arbeidsparticipatie en -productiviteit bepalen meer dan ooit het toekomstperspectief van sectoren. Bij collectieve afspraken rekening houden met meer differentiatie verbetert de duurzame inzetbaarheid.

Het is nu bijna honderd jaar geleden dat de eerste collectieve arbeidsovereenkomst (cao) in Nederland tot stand kwam. De cao is over de tijd steeds meer rekening gaan houden met de trend van individualisering, zoals werken in deeltijd. Ook ontstaan er in toenemende mate andere soorten (flexibele) arbeidsovereenkomsten, zoals met uitzendkrachten. Collectieve afspraken over de duurzame inzetbaarheid van werknemers vormen nu een belangrijke schakel in de zorg voor de toekomstbestendigheid van de sector. Dit is van belang voor werkgevers en werknemers.

download publicatie als pdf (1.5 MB)

Neem voor meer informatie contact op met:

Linda van den Bergh
Manager Communicatie & PR
linda.van.den.bergh(at)arboned.nl

Over ArboNed

ArboNed is een vooraanstaande en professionele dienstverlener, die zich richt op het verbeteren van de duurzame inzetbaarheid van werknemers, waardoor het verzuim binnen bedrijven en instellingen wordt verlaagd. We leveren dagelijks dienstverlening aan 80.000 werkgevers en ruim 1 miljoen werknemers. Klanten zijn onder andere mkb-ondernemers, multinationals, instellingen en overheden.

Contact

Hebt u een vraag? Neem contact met ons op voor meer informatie. Stel uw vraag via het formulier of bel
030 299 64 44. Lees meer

Psychisch verzuim