We vinden het nieuws van elke dag belangrijk. U ook?

Meld u hier aan voor onze nieuwsbrief

Minder verzuimmeldingen eerste week Olympische Spelen 2012

Utrecht, 7 augustus 2012 – De dag- en avonduitzendingen van de Olympische Spelen 2012 vormen voor de werkende liefhebbers van de Spelen een uitdaging. Overdag willen kijken en ’s avonds laat naar bed staan op spanning met het leveren van prestaties op het werk. Nu constateert 365/ArboNed – als dienstverlener die bij alle grote evenementen het verzuim monitort – dat werkgevers in Nederland ook tijdens dit grote evenement de ruimte bieden aan de individuele behoeften van werknemers: er is geen stijging van het verzuim. Sterker nog, het aantal verzuimmeldingen is gedaald.

Uit de telling van de verzuimmeldingen, gebaseerd op een database van ruim 1 miljoen werknemers, blijkt dat in de eerste week van de Olympische Spelen zes op de duizend werknemers zich heeft ziekgemeld. Normaal melden acht op de duizend werknemers zich in de zomermaanden ziek. Het verschil kan worden verklaard door het feit dat werknemers zich steeds minder ziekmelden als gevolg van de economische onzekerheid.

In 2008 waren er tijdens de eerste week van de Olympische Spelen in Peking zestien verzuimmeldingen per duizend werknemers. Hier was er nog geen sprake van een dempend effect op de verzuimmeldingen als gevolg van de economische situatie. Het verschil tussen de Spelen van 2008 en 2012 is het feit dat nu de wedstrijden meer overdag en in de avond zijn, in plaats van in de nacht en de vroege ochtend. Mogelijk is er daarom nu minder slaaptekort. Ook zijn werkgevers en werknemers over de tijd meer flexibel geworden in de planning van de werktijden, zoals met het opnemen van verlof en de mogelijkheden die het nieuwe werken biedt.

Neem voor meer informatie contact op met:

Linda van den Bergh
Manager Communicatie & PR
linda.van.den.bergh(at)arboned.nl

Over ArboNed

ArboNed is een vooraanstaande en professionele dienstverlener, die zich richt op het verbeteren van de duurzame inzetbaarheid van werknemers, waardoor het verzuim binnen bedrijven en instellingen wordt verlaagd. We leveren dagelijks dienstverlening aan 80.000 werkgevers en ruim 1 miljoen werknemers. Klanten zijn onder andere mkb-ondernemers, multinationals, instellingen en overheden.

Contact

Hebt u een vraag? Neem contact met ons op voor meer informatie. Stel uw vraag via het formulier of bel
030 299 64 44. Lees meer

Psychisch verzuim