Arbeidsconflicten
  • Los conflicten tijdig op en voorkom verzuim
  • En werk zo aan een prettige werksfeer
  • Kostenbesparing: lager verzuim, hogere productiviteit
Arbeidsconflicten

Arbeidsconflicten

Waar mensen werken, zijn spanningen of aanvaringen. Bijvoorbeeld bij ontevredenheid over bepaalde werkzaamheden, ruzies over vakantiedagen of pestgedrag op de werkvloer. Meestal zijn het situaties waar medewerkers onderling prima uitkomen. Lukt dat niet? Dan kan dat leiden tot arbeidsconflicten of zelfs verzuim. Hoe u omgaat met conflicten kan een grote invloed hebben op de duur en het verloop.

ArboNed helpt u bij het voorkomen en oplossen van arbeidsconflicten op de manier die het best bij u past: doet u het zelf met hulp van onze online hulpmiddelen? Besteedt u liever alles uit? Of kiest u voor een middenweg? 

Zelf doen Wat houdt dit in?

  1. Ziekmelding bij een arbeidsconflict, en dan?

    Het komt regelmatig voor dat een werknemer zich ziek meldt als hij een verschil van mening heeft met zijn leidinggevende of spanningen ervaart in zijn relatie tot één of meer collega’s. Een arbeidsconflict kan onder andere gaan over de inhoud van het werk, de arbeidsvoorwaarden of de arbeidsomstandigheden.

  2. Checklist Conflicten tijdig oplossen voorkomt verzuim

    Door arbeidsconflicten te voorkomen werkt u aan een prettige werksfeer, zijn uw medewerkers gemotiveerder en productiever en voorkomt u verzuim. Wat kunt u doen om conflicten te voorkomen? En hoe lost u ze op? Ontdek het met deze checklist.

Samen doen Wat houdt dit in?

  1. Gratis webinar Conflicten tijdig oplossen voorkomt verzuim

    Hoe voorkomt u arbeidsconflicten? Hoe kan de bedrijfsmaatschappelijk werker bemiddelen bij een conflict? En wat kunt u doen als u er niet meer uitkomt met uw medewerker? Bekijk ons gratis webinar en ontvang tips en handvaten van onze professionals.

  2. Mijn Organisatie-expert

    Is de sfeer in uw bedrijf goed en zijn uw medewerkers met plezier aan het werk? Dan is de kans op arbeidsconflicten kleiner. Wilt u de werkcultuur in uw bedrijf ook verbeteren? Zet dan Mijn Organisatie-expert in.

Laten doen Wat houdt dit in?

  1. Duurzame samenwerking

    Zijn er in uw werkomgeving onderlinge spanningen, en bent u bereid het gesprek aan te gaan en er samen uit te komen? Dan kunt u de interventie ‘Duurzame Samenwerking’ inschakelen.

Veelgestelde vragen

Tijdens dagelijkse werkzaamheden is het mogelijk dat er een arbeidsconflict met uw werknemer ontstaat. Is in gesprek gaan een optie? Wat kunt u doen als dit niet meer mogelijk is? Lees welke mogelijkheden u heeft als werkgever.

Veelgestelde vragen arbeidsconflicten