Hybride werken
  • Faciliteer uw werknemers bij het thuiswerken
  • Praktische handvaten om thuiswerken zo goed mogelijk in te richten
  • Energieke werknemers: lager verzuim en hogere productiviteit

Lees wat u kunt doen

Mok

Hybride werken

Het hybride werken, de combinatie van thuis en op kantoor werken, komt steeds vaker voor. Deze nieuwe manier van werken draagt eraan bij dat werknemers zich gezond en fit voelen. Want medewerkers die zelf kunnen regelen waar en wanneer ze werken, krijgen meer energie van hun werk. Ze ervaren minder stress, zijn productiever, meer tevreden en melden zich minder vaak ziek. Voor u als werkgever is het belangrijk om samen met uw werknemers te bespreken wat het beste past: vind samen de juiste balans tussen thuis en op kantoor werken.  

ArboNed helpt u hierbij op de manier die bij u past: doet u het zelf met behulp van onze online hulpmiddelen? Besteedt u liever alles uit? Of kiest u voor een middenweg?

Zelf doenWat houdt dit in?

  1. checklist

    Checklist: Hybride werken

    Hybride werken, de combinatie van thuiswerken en werken op locatie, wint steeds meer terrein. Wat kunt u doen om het hybride werken goed te laten verlopen? Gebruik deze checklist.

Samen doenWat houdt dit in?

  1. sparringspartner

    Mijn preventie-expert

    Gerichte coaching en praktische ondersteuning van een veiligheidskundige, arbeidshygiënist of ergonoom. Zij helpen u (naar wens telefonisch) met elk gewenst arbo-vraagstuk.

Laten doenWat houdt dit in?

  1. thuiswerken-check

    Online workshop Gezond thuiswerken

    Hoe zorgt u er nu voor dat uw werknemers ook thuis prettig en gezond kunnen blijven werken? Met de online workshop Gezond Thuiswerken geven we uw medewerkers in groepsverband tips over hoe ze zo gezond en comfortabel mogelijk thuiswerken.

  2. thuiswerken

    Online thuiswerkplek-check

    Uw werknemer werkt regelmatig vanuit huis. Niet iedereen heeft thuis een ingerichte kantoorwerkplek. Met onze preventieve online thuiswerkplek-check voor beeldschermwerk krijgt uw werknemer advies van onze ergonoom. 

Veelgestelde vragen

Hybride werken

  • Wat schrijft de wet voor over thuiswerken?

    De Arbowet en het Burgerlijk wetboek geven aan dat u als werkgever verantwoordelijk bent voor een gezonde en veilige werkplek van uw werknemers. U heeft namelijk een zorgplicht. Dat geldt ook voor de thuiswerkplek. Als werkgever:

    • moet u nagaan of de thuiswerkplek van uw werknemers ergonomisch is ingericht; 
    • geeft u aanwijzingen aan uw werknemers voor het inrichten van een ergonomische werkplek;
    • stelt u arbo-voorzieningen beschikbaar voor de thuiswerkplek van uw werknemers, voor zover redelijk.

    Met onze checklist ziet u direct of u er alles aan doet om uw werknemers gezond en vitaal thuis te laten werken.

    Gratis checklist 

  • Welke verantwoordelijkheid heeft u wanneer uw werknemers graag zelf thuis willen werken?

    Als werkgever bent u er altijd verantwoordelijk voor dat uw werknemers goed zijn voorgelicht over hoe zij hun werkplek ergonomisch kunnen inrichten. Daarnaast mag u als werkgever de thuiswerkplek betalen, maar dat hoeft niet. U heeft immers goede werkplekken op kantoor voor uw werknemers. 

    Met de online (thuis)werkplek-check adviseert een ergonoom uw werknemer bij het zo goed mogelijk inrichten van zijn thuiswerkplek. 

    Meer over de online (thuis)werkplek-check

De juiste balans vinden

"De ideale werksituatie is een persoonlijke aangelegenheid. Bespreek als werkgever met uw werknemers wat het beste werkt. Dat levert beide veel op," adviseert psycholoog Jan Machek. "Vind samen de juiste balans tussen thuis en op kantoor werken." Lees het hele interview met Jan waarin hij tips geeft voor het gebruik van een goede hybride werkvorm.  

Jan Machek

collegas

Heeft u vragen over hybride werken of wilt u een afspraak maken?

Wij helpen u graag verder.

Bel ons
030 299 62 77

Belafspraak
inplannen