Agressietraining: omgaan met (verbale) agressie
Maar liefst één op de vier werknemers krijgt te maken met intimiderend gedrag. Dit kan plaatsvinden bij de klantenservice aan de telefoon of aan de balie en komt voor bij klanten en leveranciers tot collega's, patiënten en leidinggevenden. Beledigingen, bedreigingen, pesterijen en zelfs gewelddadig gedrag. Een veilig en vertrouwd gevoel is belangrijk. Het heeft een direct effect op de prestaties en het verzuim van werknemers. Door te leren om hier beter mee om te gaan, voorkomt u verzuim en blijft u duurzaam inzetbaar. In de training omgaan met agressie en geweld leert u beter en bewuster om te gaan met agressie en geweld en lastige situaties effectief te de-escaleren. Hierdoor werkt u prettiger en veiliger.
Deel deze training met je collega's
Na de training weet u alles over:
- Verschillende vormen van agressie te onderscheiden.
- Vormen van de-escalatie.
- Wat zijn eigen rol is in conflictsituaties.
- Effectief omgaan met ongewenst gedrag.
- Goed reageren op agressie en geweld.
- Ongewenst gedrag in de kiem smoren.
- Diverse communicatietechnieken toepassen.
Krijgt u in uw werk te maken met agressie en wilt u leren hoe u hier de-escalerend mee om kan gaan? Dan is deze cursus geschikt voor u. Specifieke voorkennis is niet vereist.
Maar liefst één op de vier werknemers krijgt te maken met intimiderend gedrag. Dit kan plaatsvinden bij de klantenservice aan de telefoon of aan de balie en komt voor bij klanten en leveranciers tot collega's, patiënten, cliënten en leidinggevenden. Beledigingen, bedreigingen, pesterijen en zelfs gewelddadig gedrag. Een veilig en vertrouwd gevoel is belangrijk. Het heeft een direct effect op de prestaties en het verzuim van werknemers. Door te leren om hier beter mee om te gaan, voorkomt u verzuim en blijft u duurzaam inzetbaar. In de training omgaan met agressie en geweld leert u beter en bewuster om te gaan met agressie en geweld en lastige situaties effectief te de-escaleren. Hierdoor werkt u prettiger en veiliger.
Deze eendaagse training duurt van 9.30 uur tot 16.30 uur. Tijdens de dag komen de volgende thema’s aan bod:
- Eigen rol bij dreigende conflictsituaties.
- Actie-reactie: effect van agressie op uw gedrag.
- De-escalatie-aanpak: communicatietechnieken.
- Veilig werken.
Aan het einde van de dag stelt u een beknopt persoonlijk actieplan op om het geleerde goed vast te kunnen houden en blijvend in de praktijk te brengen. Na het afronden van de training ontvangt u het ArboNed certificaat.
De training maakt gebruik van de volgende literatuur:
- Agressie en geweld, een kennismaking met sociale wetenschappen, door: Ben Scheurs
Samen met de hand-out ontvangt u dit boek gratis bij deelname aan de training.
Kennen en kunnen gaan hand in hand bij deze praktische training. We behandelen de theorie aan de hand van praktijkvoorbeelden. We maken interactief de vertaalslag naar uw praktijk en we oefenen met casussen. U krijgt gerichte feedback en aanwijzingen die aansluiten bij wat u tegenkomt in de praktijk. Zo kunt u de geleerde kennis en vaardigheden meteen de volgende dag succesvol toepassen in uw eigen situatie.
De trainer komt uit de Arbo-praktijk en heeft ervaring bij vele organisaties en branches. Zo bent u ervan verzekerd dat ook de vertaling naar uw dagelijkse praktijk gemaakt wordt.
De kosten voor deze training zijn € 697. Voor dit bedrag ontvangt u:
- de complete training
- catering op locatie
- het benodigde studiemateriaal
- een handig boek en
- een certificaat
*50% korting voor een collega
Meldt u zich aan met een collega, dan krijgt de tweede persoon 50% korting. Dit geldt voor één collega per volledig betalende deelnemer voor dezelfde training op dezelfde dag.