Uw arbobeleid op orde, de eerste stap

  • 03 januari 2019 aangemaakt
  • 09 mei 2019 bijgewerkt

Het is belangrijk dat u en uw werknemers gezond en veilig werken. Het is daarom van belang om regelmatig te onderzoeken hoe het met uw arbobeleid staat. Veranderen de omstandigheden en risico’s in uw bedrijf? Dan past u de maatregelen en het beleid aan. En dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Uw arbobeleid op orde, de eerste stap

Zelfinspectie arbobeleid

Als werkgever heeft u veel dingen op uw bord zoals een preventiemedewerker, bedrijfshulpverlening, de Risico-inventarisatie en –evaluatie en beleid voor psychosociale arbeidsbelasting. Zaken die uw bedrijf gezond houden. Onder andere door de mensen in uw bedrijf gezond te houden. Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid helpt u op weg door de zelfinspectie ‘Arbo op orde’. Aan de hand van zes thema’s met korte vragen krijgt u een inzicht in de arbeidsrisico’s in uw bedrijf en de wettelijke maatregelen die u moet treffen.

Doe de zelfinspectie

ArboNed helpt

Na het invullen van de zelfinspectie krijgt u een actielijst. Met deze actielijst kunt u zelf aan de slag of schakelt u experts in. In sommige gevallen bent u dat laatste wettelijk verplicht, zoals bij het toetsen van een Risico-inventarisatie en –evaluatie. Wij als arbodienst kunnen u daarbij helpen. Zo kunt u via ons de Goed geregeld check invullen. Bij deze check heeft u direct overzicht in wat u nog moet regelen en hoe wij u kunnen helpen. Wij hebben namelijk experts op alle gebieden en kunnen u ontzorgen op belangrijke thema’s. Zo zorgen we er samen voor dat u voldoet aan uw wettelijke verplichtingen en dat u en uw werknemers gezond en veilig werken. 

Doe de Goed geregeld check