Waarom ArboNed?

Gezond ondernemen. Daar zijn wij voor.

Als ondernemer wilt u één ding: ondernemen. Doen waar u goed in bent. Wanneer u tegelijkertijd ook werkgever bent, kan er ook ‘gedoe’ op uw bord liggen, waar u misschien helemaal niet voor in de wieg bent gelegd.

Bij wie kunt u dan terecht voor hulp en advies? Iemand die u begrijpt. Iemand die snapt hoe het werkt in uw branche en die weet wat er in uw omgeving speelt. Die uw taal spreekt en wiens kennis en ervaring bewijzen dat hij er helemaal voor u is. Iemand die u altijd kunt bellen voor een persoonlijke afspraak, maar die u net zo makkelijk via de digitale wegen bereikt.

Maar vooral: iemand die de zaken voor u regelt, waar u niet op zit te wachten. Zaken die soms klein lijken, maar grote impact kunnen hebben. Zaken die uw bedrijf gezond houden. Onder andere door de mensen in uw bedrijf gezond te houden. Wij zorgen er graag voor dat u kunt blijven doen waar u goed in bent!

Bekijk hieronder waarom klanten kiezen voor ArboNed.

 

 

Waarom ArboNed 

Wij zijn er voor u in het mkb
Als marktleider in het mkb helpt ArboNed u met al uw (preventieve) arbozaken, zodat u kunt blijven doen waar u goed in bent: ondernemen. Wij regelen de zaken waarop u niet zit te wachten. Zaken die uw bedrijf en uw mensen gezond houden.

Unieke, bewezen effectieve verzuimbegeleiding

  • Met onze op data gebaseerde aanpak zorgen wij dat uw zieke werknemer sneller en duurzaam weer aan het werk is.
  • Een persoonlijke aanpak en individuele aandacht staan hierbij centraal. U kunt daarbij flink op uw verzuimkosten besparen.
  • U geeft aan hoe én wanneer wij in actie komen via het abonnement voor verzuimbegeleiding dat het best bij uw onderneming past.
  • U heeft keuzevrijheid over het soort contact (telefonisch/per e-mail) en wanneer (direct op dag van ziekmelding of een aantal dagen daarna).
  • Als klant van ArboNed heeft u exclusief toegang tot de tijdlijn ‘Wat te doen bij verzuim’. Met toelichting per stap volgens de Wet verbetering poortwachter wat u moet doen als uw werknemer uitvalt.

Voldoen aan de Arbowet met een basiscontract
Met een verzuimabonnement bij ArboNed, voldoet u aan de eisen die de Arbowet stelt in artikel 14a rond het uitvoeren van uw wettelijke taken, het zogenoemde basiscontract. Concreet betekent dit dat ArboNed u graag ondersteunt bij uw (preventieve) arbozaken, precies zoals de wet ook vereist. Zo houdt u uw bedrijf gezond en voorkomt u boetes van de Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW).

Verzuim voorkomen
Naast verzuimbegeleiding helpen wij u juist ook om verzuim te voorkomen, de preventieve arbozaken. Samen met u werken we aan gezonde, gemotiveerde en competente medewerkers en het bevorderen van onder andere de (sociale) veiligheid, gezondheid en leefstijl.

Een vaste contactpersoon
U heeft bij ArboNed een vaste contactpersoon bij wie u terecht kunt met al uw vragen en advies over het voorkomen en verlagen van verzuim. Wel zo makkelijk, persoonlijk en snel.

Regionale aanwezigheid, landelijke dekking
ArboNed heeft een een lokaal karakter maar een landelijke dekking: verdeeld over 11 regio’s met 18 groepspraktijken en tientallen spreekuurlocaties door het land. U vindt ons bij u in de buurt of makkelijk online.

Team van specialisten in uw regio
ArboNed heeft alle arbodeskundigen in huis. Dankzij een goede samenwerking tussen leidinggevende, werknemer en ArboNed worden de beste resultaten behaald. Centraal in onze verzuimaanpak staat dat al onze professionals steeds kijken naar wat de verzuimende medewerker nog wél kan. Kennis van uw organisatie en uw branche helpen hierbij.

Branchespecialist en samenwerking met verzekeraars voor arbodienstverlening in combinatie met verzuimverzekering
Onze kennis en expertise zijn gebundeld in specifieke oplossingen voor de betreffende branche of verzekeraar, gericht op preventie, vitaliteit, duurzame inzetbaarheid en het voorkomen en beperken van verzuim. Profiteer van het gemak en financiële voordeel.

Online verzuimportaal
U heeft 24/7 toegang tot ons online verzuimportaal Vandaag. Hier kunt u snel en eenvoudig ziek- en herstelmeldingen doorgeven. En u krijgt helder zicht op lopende zaken, verzuimcijfers en het verzuimproces. Er zijn koppelingen mogelijk met alle personeelsinformatie-systemen.

Calamiteitenservice
Voor snelle opvang en deskundige begeleiding van zowel leidinggevende als betrokken werknemers na een schokkende gebeurtenis binnen uw bedrijf. Zo kunt u goed voor uw medewerkers zorgen en voorkomt u (langdurige) uitval.

Uw kennis up to date
Met onder andere actuele nieuwsberichten, gratis webinars en regionale kennissessies houden wij u op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom een gezond en vitaal bedrijf.

Kennispartner van MKB-Nederland
MKB-Nederland en ArboNed werken structureel samen om mkb-ondernemers op een praktische manier te ondersteunen het verzuim te verlagen.

Gecertificeerde arbodienst
ArboNed B.V. is gecertificeerd conform ISO 9001:2015, Certificatieschema Arbodiensten.

Onderdeel van HumanTotalCare
HumanTotalCare is een onderneming die vanuit verscheidende merken werkt aan de duurzame inzetbaarheid van werkend Nederland. We profiteren onder andere van elkaars expertises, dienstverlening en gezamenlijke kennis, data en onderzoeken. Gezamenlijk werken onze 1.500 medewerkers dagelijks voor ruim 65.000 werkgevers en ruim 1,5 miljoen werknemers. Lees meer op HumanTotalCare.nl.

Gezond ondernemen. Daar zijn wij voor.  
Kortom: kiest u voor ArboNed, dan helpen wij u met alle (preventieve) arbozaken, zodat u kunt blijven doen waar u goed in bent: ondernemen.

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken?

Bel ons
030 299 64 44

Belafspraak
inplannen