MijnCoachlijn

Het leven is complex. De verantwoordelijkheden van een baan, een gezin en de eisen die we aan onszelf stellen kunnen soms zwaar op ons drukken. Heb jij het gevoel dat je niet lekker in je vel zit of tegen je grenzen aanloopt? Blijf er niet te lang mee rondlopen, maar trek aan de bel en schakel MijnCoachlijn in. 

MijnCoachlijn

Waarom MijnCoachlijn?

Er zijn talloze redenen waarom je het gevoel kunt hebben vast te zitten. Het is dan eigenlijk heel logisch dat je hulp kunt gebruiken om hier weer uit te komen. Sterker nog. Op tijd aan de bel trekken en er iets aan doen, kan erger voorkomen. Bijvoorbeeld dat je uitvalt door psychische klachten. Daarom is er nu Mijn Coachlijn, waar je snel en in vertrouwen ondersteuning krijgt van een professional die snapt wat jij nodig hebt. Iets voor jou? Neem dan contact op met MijnCoachlijn.

De professionals van MijnCoachlijn helpen je jouw hulpvraag scherp te krijgen en matchen je - als het even kan – binnen 48 uur nog met de coach die het beste past bij jouw vraag én bij jou als persoon.

Zo werkt MijnCoachlijn

  • Ga naar arboned.mijncoachlijn.nl.
  • Leg jouw hulpvraag uit aan een psycholoog. Je kunt hiervoor zelf bellen of een terugbelverzoek doen.
  • Gebruik daarbij het kenmerk dat je via je werkgever ontvangt.
  • Ga aan de slag met jouw ‘match’; de professional die het beste past bij jou en je hulpvraag. Dit kan een psycholoog, bedrijfsmaatschappelijk werker of coach zijn.
  • Bepaal met deze professional welk vervolgtraject er nodig is.
  • Start met jouw traject nadat de kosten zijn goedgekeurd door jouw werkgever. Je werkgever weet wel dat je gebruik maakt van MijnCoachlijn, maar er wordt nooit aan jouw werkgever verteld wat jouw hulpvraag is of wat er inhoudelijk besproken wordt. 

De professionals van MijnCoachlijn zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:30 uur. Je kunt ook een terugbelverzoek indienen, dan neemt MijnCoachlijn contact met je op wanneer het jou uitkomt.

Bedrijfsmaatschappelijk werker

Veelgestelde vragen

Met welke vragen kan ik terecht bij MijnCoachlijn?

Je kunt MijnCoachlijn benaderen voor alle vragen waar je als werkende mee rondloopt. Denk aan zorgen en stress over:

  • Het niet in balans krijgen van de werk-privérollen bij thuiswerken (met kinderen).
  • Een te hoge werkdruk.
  • Het werk niet los kunnen laten
  • Privéomstandigheden
  • Zorgen over de eigen gezondheid of die van je naasten.
  • Onvoldoende verbinding met het werk.
  • Zorgen over de toekomst of financiën, bijvoorbeeld omdat je (momenteel) geen werk hebt.
  • Een gevoel van somberheid en/of eenzaamheid.

Hoe komt de match tussen mij en mijn coach tot stand?

Op basis van de intake door een psycholoog en met behulp van de matchingstool die in samenwerking met de UvA is ontwikkeld. Deze tool berekent op basis van tientallen variabelen rond cognitie en persoonlijkheid welke coach het beste bij jou past. Inmiddels is bewezen dat hoe beter de ‘klik’ is tussen coach en coachee, hoe effectiever het coachtraject en hoe beter je kan worden geholpen. Deze manier van matchen biedt dus flinke toegevoegde waarde.

Wat voor professionals krijg ik te spreken via MijnCoachlijn?

Psychologen, bedrijfsmaatschappelijk werkers en gecertificeerde coaches.

Wie betaalt ervoor, als ik contact opneem met MijnCoachlijn?

De intakegesprekken zijn een service voor ArboNed klanten. Een eventueel vervolgtraject wordt in overleg betaald door jouw werkgever. Mochten er hele bijzondere zaken naar voren komen, overleggen we met je wat de beste route is.

Ik ben ziek en zit al in een traject bij onze arbodienst, kan ik ook bellen?

Nee, deze hulplijn is bedoeld voor mensen die nog volledig aan het werk zijn. Als je ziekgemeld staat bij jouw werkgever loopt de route volgens jouw vaste contactpersoon van ArboNed.

Wie zitten er achter MijnCoachlijn?

MijnCoachlijn is een samenwerking tussen ArboNed en Gingermood en is gericht op het snel en doeltreffend ondersteunen van werkenden die vastlopen.

Wordt mijn werkgever op de hoogte gesteld van het feit dat ik bel?

Jouw werkgever wordt niet geïnformeerd over het eerste intakegesprek, maar wel als er een doorverwijzing voor coaching komt. Dit doen we alleen met jouw toestemming. Jouw werkgever heeft deze dienstverlening afgenomen om zijn medewerkers te ondersteunen en betaalt in principe het vervolgtraject. Als jij hiervoor toestemming gegeven hebt, krijgt je werkgever bericht dat je contact hebt opgenomen en een vervolgtraject nodig hebt. Wij vertellen jouw werkgever nooit wat jouw hulpvraag is. Ook delen we op geen enkele manier inhoudelijke details over jouw intake of vervolgtraject met jouw werkgever. Dit is wettelijk ook niet toegestaan. 
 

Gerelateerde nieuwsberichten