Klachtenprocedure

ArboNed streeft ernaar de dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren. Daarbij spelen onder meer inhoud, bereikbaarheid, snelheid van werken, klantbehandeling en informatievoorziening een rol.

Bent u, als werkgever of als werknemer, ontevreden over onze dienstverlening? Dan kunt u uw signaal van onvrede uiten bij uw vaste contactpersoon of een klacht indienen via het formulier op onze website. 

Signaal van onvrede of klacht

ArboNed beschouwt de feedback van klanten als een kans om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. We vinden het belangrijk dat u uw bevindingen snel kenbaar kunt maken. Om u te verzekeren van een goede afhandeling van uw feedback, werken we volgens een vaste procedure: 

  1. Een signaal van onvrede
    Bent u ontevreden over de dienstverlening van een van onze medewerkers? Dan verwijzen wij u naar uw vaste contactpersoon van ArboNed: uw procesregisseur of re-integratie- en preventieadviseur, om deze onvrede te bespreken. Als ArboNed de onvrede na een enkele toelichting of onmiddellijke correctie meteen kan wegnemen, dan beschouwt ArboNed dit signaal niet als een klacht en is de klachtenprocedure niet van toepassing. 
  2. Een klacht
    Kan uw signaal van onvrede over onze dienstverlening, niet na een enkele toelichting of onmiddellijke correctie worden verholpen? Dan behandelen wij uw uiting van onvrede als klacht.

Klacht indienen

  • Uw kunt u klacht indienen via het digitale klachtenformulier. U ontvangt dan binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging.
  • Na ontvangst van uw klacht wordt deze in behandeling genomen en onderzocht door de verantwoordelijke functionaris van de betreffende regio. Als de verantwoordelijke functionaris vragen of onduidelijkheden heeft, neemt hij/zij contact met u op. Ook informeert hij/zij naar de mening van de binnen ArboNed betrokken persoon/personen.
  • Op basis van de verzamelde informatie wordt een uitspraak gedaan. U ontvangt binnen één maand na ontvangst van de klacht een schriftelijk antwoord van de verantwoordelijke functionaris. Hierin zijn tevens de voorgestelde oplossing(en) of de te nemen maatregel(en) vermeld.
  • Wanneer u het niet eens bent met de uitspraak, kunt u binnen één maand na de uitspraak schriftelijk bezwaar indienen bij de directie van ArboNed via klachten@arboned.nl. U wordt dan uitgenodigd om uw bezwaar toe te lichten. Binnen één maand hierna ontvangt u van de klachtenmanager van de directie schriftelijk bericht over de uitspraak.

Uitzonderingen

Gaat uw klacht over een van de drie onderstaande situaties, dan is de klachtenprocedure niet van toepassing:

  1. Onvrede over een advies van de bedrijfsarts en/of een andere door de bedrijfsarts ingeschakelde deskundige
    Hiervoor kunt u een deskundigenoordeel bij UWV aanvragen. De klacht is dan niet ontvankelijk.
  2. Een claim betreffende financiële schade die u door toedoen van ArboNed meent te hebben opgelopen 
    U kun in dat geval een aansprakelijkstelling sturen naar de afdeling Juridische zaken van ArboNed, juristen@arboned.nl.
  3. Vragen of opmerkingen over een factuur
    Hiervoor kunt u terecht bij de afdeling debiteuren beheer van ArboNed via debiteurenbeheer@arboned.nl.

Contact

Zwarte Woud 10
3524 SJ Utrecht

Postbus 85091
3508 AB Utrecht

klachten@arboned.nl