Checklist Conflicten tijdig oplossen voorkomt verzuim

In iedere werkomgeving komen aanvaringen voor. Bijvoorbeeld bij ontevredenheid over bepaalde werkzaamheden, ruzies over vakantiedagen of pestgedrag op de werkvloer. Meestal komen medewerkers hier onderling wel uit. Lukt dat niet? Dan kunnen aanvaringen leiden tot conflicten en soms zelfs verzuim. Hoe u omgaat met een conflict kan een grote invloed hebben op de duur en het verloop. 

Gebruik de checklist en bijbehorende tips en ontdek hoe u conflicten kunt voorkomen, wat u kunt doen als conflicten spelen en welke mogelijkheden er zijn als het conflict niet meer is op te lossen.  

Download de checklist

Checklist

Meer informatie

Hier leest u meer over het thema arbeidsconflicten. Benieuwd naar nog meer tips om conflicten te voorkomen en op te lossen? Bekijk dan ons webinar

Meer praktische tips:

Voorkomen arbeidsconflicten

Heeft u vragen over deze gids of wilt u een afspraak maken?

Wij helpen u graag verder.

Bel ons
030 299 62 77

Belafspraak
inplannen