Psychosociale hulp bij calamiteiten

De Calamiteitenservice van ArboNed biedt snel hulp na een calamiteit, zoals een bedrijfsongeluk, geweldsdelict of een andere ingrijpende gebeurtenis binnen uw bedrijf. Naast deskundige begeleiding van de leidinggevende door de bedrijfsmaatschappelijk werker, is de nodige psychosociale hulp beschikbaar voor werknemers die slachtoffer of getuigen zijn van een schokkende gebeurtenis. Zo kunt u (langdurige) uitval van werknemers voorkomen.

Direct regelen

Vindt er in uw bedrijf een schokkende gebeurtenis plaats, dan kunt u dit 24 uur per dag en 7 dagen per week melden bij de Calamiteitenservice van ArboNed, via 0900 5353 541. Neemt u buiten kantoortijden contact op met dit nummer, dan registreert een medewerker van Trigion uw calamiteit en geeft dit door aan ArboNed. De bedrijfsmaatschappelijk werker van ArboNed in uw regio helpt u de volgende werkdag dan zo spoedig mogelijk verder. 

Professionele hulp

De bedrijfsmaatschappelijk werker van ArboNed is speciaal opgeleid om mensen met een traumatische ervaring te begeleiden. Naast emotionele steun adviseert hij ook over praktische zaken. De bedrijfsmaatschappelijk werker kan de dagen na het voorval terugkomen om na te praten en te helpen bij de verwerking. Hij schenkt aandacht aan stressreacties en de fases van het verwerkingsproces. Indien nodig verwijst hij door naar gespecialiseerde hulp, zoals een psycholoog.

Rol van de werkgever

De bedrijfsmaatschappelijk werker biedt ook ondersteuning aan de werkgever, leidinggevenden of de afdeling P&O. Hij adviseert u over de begeleiding van werknemers en informeert u over de gevoerde gesprekken met uw werknemers. Na een impactvolle ervaring (afgezien van fysiek letsel) kan het zijn dat een werknemer zo ontdaan is dat hij zich ziekmeldt. Door adequaat te reageren en direct waardevolle begeleiding te bieden, kunt u als betrokken werkgever de periode van uitval verkorten of zelfs voorkomen. 

Is uw werkvloer wel veilig genoeg?

Wilt u na een ongeval weten of de werkvloer veilig genoeg is om het werk te hervatten? Dan kan ArboNed een veiligheidskundige voor u inschakelen. De veiligheidskundige doet onderzoek naar de veiligheid van de werkplek en geeft u advies hoe u de kans op een calamiteit kunt beperken.

Direct contact?

Voor direct contact met de Calamiteitenservice belt u 0900 5353 541.

Zo werkt het:

  • 0900 53 53 541: landelijk meldpunt (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar)
  • Deskundige hulp (tijdens kantooruren) zo snel mogelijk ter plaatse*
  • Indien nodig ondersteuning en advies bij bedrijfsongevallen door veiligheidsdeskundige*
  • Deskundige opvang van uw werknemers en begeleiding van u als werkgever bij schokkende gebeurtenissen*

Activiteiten aangeduid met een * worden op basis van nacalculatie aan u gefactureerd.

De voordelen op een rij

  • 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar via 0900 535 35 41
  • Geen kosten bij eerste adviesgesprek met de bedrijfsmaatschappelijk werker voor klanten van ArboNed
  • Deskundige hulp (tijdens kantooruren) zo snel mogelijk ter plaatse
  • Professionele opvang van de werknemers en begeleiding van de werkgever bij schokkende gebeurtenissen
  • Ondersteuning en advies bij bedrijfsongevallen door een veiligheidsdeskundige

Ik wil toegang tot de Calamiteitenservice